dimecres, 18 de maig del 2016

Reseña artículo "Investigar sobre los entornos educativos y abordar la problemática situación de la Educación Artística en Secundaria"

El següent article escrit per Ricard Huerta i Ricardo Domínguez convida a reflexionar sobre els professors de Educació Plàstica als instituts. En primer lloc, aborda la qüestió dels entorns on es donen les classes d'art a Secundària i Batxillerat i com poden arribar a influir en els professors, les classes i metodologíes i els alumnes. Argumenta la necessitat d'assolir certa qualitat estètica als espais d'aprenentatge, no només als centres escolars, sinó també als entorns informals i fins i tot online, en una societat com la actual, on la cultura de la imatge es fonamental. 
Per altra banda, comenta com perjudica sèriament a la Educació Artística la nova llei educativa, la LOMCE. La implantació d'una sèrie de probes de continguts, on no es tenen en conter els ambients o conèxtos, tenen com a conseqüència un retrocés en aspectes com la reflexiò crítica o l'àmbit cultural. Tot aço es veu agreujat, per la reducció d'hores de la assignatura de Plàstica.
I per últim centra l'atenció en la necessitat de moviment e iniciativa per part del professorat de Secundària de la materia plantejant projectes importats com ara bé el SECOND ROUND o la revista EARI (Educación Artística Revista de Investigación). Aquestos projectes junt amb el foment de les associacions de professorat contribuirien notàblement a la millora de la qualitat i a una major dotació d'importància a la matèria.

file:///C:/Users/PC/Documents/master/AEM/5210556.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada